Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Modeller om lärande 15 hp

Kursens mål är att lärare i för- grund- eller gymnasieskolan eller yrkesverksamma som arbetar med lärande ska utveckla teoretisk och praktisk kunskap som gör det möjligt att analysera, förstå och verka vetenskapligt i skolans praktik. Undervisningen bedrivs i form av workshops/laborationer, seminarier och gruppövningar.

Kursinnehåll

  • Modelltänkandets västerländska idéhistoria från modernism till postmodernism och digitala lärkulturer
  • Lärandemodeller inom barn- och ungdomsskolan
  • Modeller i vardagsrelaterat lärande
  • Lärandemodeller ur systematiska och empiriska perspektiv i traditionell och aktuell internationell och nordisk forskning inom det utbildningsvetenskapliga området

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt avslutade kurser om 90 hp inklusive ett självständigt arbete om 15 hp i huvudområde didaktik/lärande samt avslutad kurs Teorier om lärande, 15 hp eller motsvarande.

Urvalsregler

Avancerad nivå
Läs mer om urvalsregler

Utbildningsnivå: Avancerad nivå A1N
Kurskod/Ladokkod: LMOR24
Kursen ges vid: Högskolan för lärande och kommunikation

Tidigare och pågående kurstillfällen

Kurstillfället är inställt

Typ av Kurs
Fristående
Studieform
Campus
Termin
Våren 2016: vecka 04 - vecka 23
Studietakt
50%
Ort
Jönköping
Kurstid
Ett kurstillfälle i veckan
Platser
30
Kursansvarig
Tomas Kroksmark
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
22500kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-22581
Senast ändrad 2018-10-22 18:33:06