Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Industriell marknadsföring 7,5 hp

Kursinnehåll

Studenten ska ha kunskap om och förståelse för effektiva industriella marknadsföringsprocesser med betoning på grundläggande begrepp, metoder och modeller för strategisk, taktisk och operativ planering av industriell marknadsföring och distribution samt dess relation till produktions- och verksamhetsstrategier.

Betoningen ligger på
- ge studenten förståelse för vad som kännetecknar effektiva industriella marknadsföringsprocesser
- ge studenten förståelse för samband mellan marknadsföringsstrategi och strategier inom
produktionen
- parameterteori
- "marketing-mix"-synsättet
- nätverkssynsättet
- Internet och b2b-marknadsföring

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Industriell ekonomi och entreprenörskap 7,5 hp samt Ekonomisk verksamhetsstyrning 7,5 hp

Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TIMK12
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan

Tidigare och pågående kurstillfällen

Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten 2014: vecka 34 - vecka 42
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
16500kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-JTH1629
Senast ändrad 2014-03-19 14:24:33