Industriell marknadsföring 7,5 hp
Kursinnehåll
Studenten ska ha kunskap om och förståelse för effektiva industriella marknadsföringsprocesser med betoning på grundläggande begrepp, metoder och modeller för strategisk, taktisk och operativ planering av industriell marknadsföring och distribution samt dess relation till produktions- och verksamhetsstrategier.Betoningen ligger på
- ge studenten förståelse för vad som kännetecknar effektiva industriella marknadsföringsprocesser
- ge studenten förståelse för samband mellan marknadsföringsstrategi och strategier inom
produktionen
- parameterteori
- "marketing-mix"-synsättet
- nätverkssynsättet
- Internet och b2b-marknadsföring
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Industriell ekonomi och entreprenörskap 7,5 hp samt Ekonomisk verksamhetsstyrning 7,5 hpUtbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TIMK12
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Senast ändrad 2014-03-19 14:24:33