Industriell marknadsföring 9 hp
Kursinnehåll
Studenten ska ha kunskap om och förståelse för effektiva industriella marknadsföringsprocesser med betoning på grundläggande begrepp, metoder och modeller för strategisk, taktisk och operativ planering av industriell marknadsföring och distribution samt dess relation till produktions-och verksamhetsstrategier. Aspekter på hållbar utveckling betonas.Betoningen ligger på att ge studenten förståelse för vad som kännetecknar effektiva industriella marknadsföringsprocesser, ge studenten förståelse för samband mellan marknadsföringsstrategi och strategier inom produktionen, parameterteori , ”marketing-mix”-synsättet, nätverkssynsättet, internet och b2b-marknadsföring, vetenskapligt baserade arbetssätt inom marknadsföringen. Projektledning av marknadsföringsaktiviteter.
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Industriell ekonomi och företagsorganisation 6 hp samt Introduktion till produktframtagning 9 hp.Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TIMK14
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Senast ändrad 2014-04-04 08:38:35