Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Industriell marknadsföring 9 hp

Kursinnehåll

Studenten ska ha kunskap om och förståelse för effektiva industriella marknadsföringsprocesser med betoning på grundläggande begrepp, metoder och modeller för strategisk, taktisk och operativ planering av industriell marknadsföring och distribution samt dess relation till produktions-och verksamhetsstrategier. Aspekter på hållbar utveckling betonas.

Betoningen ligger på att ge studenten förståelse för vad som kännetecknar effektiva industriella marknadsföringsprocesser, ge studenten förståelse för samband mellan marknadsföringsstrategi och strategier inom produktionen, parameterteori , ”marketing-mix”-synsättet, nätverkssynsättet, internet och b2b-marknadsföring, vetenskapligt baserade arbetssätt inom marknadsföringen. Projektledning av marknadsföringsaktiviteter.

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Industriell ekonomi och företagsorganisation 6 hp samt Introduktion till produktframtagning 9 hp.

Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TIMK14
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan

Tidigare och pågående kurstillfällen

Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten 2014: vecka 43 - vecka 02 2015
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
19800kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-JTH1625
Senast ändrad 2014-04-04 08:38:35