Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Industriell marknadsföring 9 hp

Kursinnehåll

Kursen ger studenten fördjupade kunskaper och förmågor inom industriell marknadsföring.
Kursen innehåller följande moment:
-Grundläggande marknadsföringsbegrepp – 4P (Produkt, pris, plats och påverkan)
-Likheter och skillnader mellan konsumentmarknadsföring och industriell marknadsföring
-Beståndsdelar och genomförandet av en marknadsanalys inkl. alternativa metoder för att samla in marknadsinformation
-Betydelsen av relationer, nätverk och strategier inom industriell marknadsföring
-Interaktion mellan leverantörer, producenter och kunder och dess betydelse för hållbar industriell marknadsföring
-Kopplingen mellan industriell marknadsföring och supply chain management samt kopplingen till övriga delar inom en organisation – R&D, HR, produktion & ekonomi
-Organisationers köpbeteende
-Entreprenöriellt förhållningssätt till industriell marknadsföring: innovation-risk-osäkerhet
-Socialt ansvarstagande och kopplingen till marknadsföring – Corporate Social Responsibility (CSR) samt etiska och juridiska aspekter
-Industriell marknadsföring på en internationell marknad
-Kundvärde
-Genomförande av projekt

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt genomgångna kurser i Industriell ekonomi och företagsorganisation 6 hp samt Introduktion till produktframtagning 9 hp.

Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TIMK15
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan

Tidigare och pågående kurstillfällen

Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten 2015: vecka 43 - vecka 02 2016
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
19800kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-T0001509
Senast ändrad 2019-02-20 14:16:07