Varning! Alla funktioner på sidan fungerar inte korrekt utan javascript!

Marknadskommunikation 6 hp

Kursinnehåll

Kursen ger grundläggande kunskaper inom marknadskommunikation och varumärkesbyggande. De teoretiska kunskaperna varvas med praktiska tillämpningar i projektarbeten för att få förståelse för marknadskommunikationens roll i företag eller organisationer.

Kursens innehåll:
- Grundläggande principer inom marknadskommunikation
- Varumärkesbyggande och -strategier
- Marknadsplan
- Koncept och kampanj
- Sociala medier i marknadsföringen
- Sökmotoroptimering
- Immaterialrätt
- Social hållbar utveckling

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet samt Matematik B och Engelska A eller Matematik 2a/2b/2c.

Utbildningsnivå: Grundnivå G1N
Kurskod/Ladokkod: TMTG15
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan

Tidigare och pågående kurstillfällen

Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Våren 2015: vecka 10 - vecka 22
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
13200kr
Kursplan
HTML  PDF
Anmälningskod
HJ-JTH1723
Senast ändrad 2014-04-08 09:33:58