Modeller om lärande 15 hp
Kursens mål är att lärare i för- grund- eller gymnasieskolan eller yrkesverksamma som arbetar med lärande ska utveckla teoretisk och praktisk kunskap som gör det möjligt att analysera, förstå och verka vetenskapligt i skolans praktik. Undervisningen bedrivs i form av workshops/laborationer, seminarier och gruppövningar.Kursinnehåll
- Modelltänkandets västerländska idéhistoria från modernism till postmodernism och digitala lärkulturer
- Lärandemodeller inom barn- och ungdomsskolan
- Modeller i vardagsrelaterat lärande
- Lärandemodeller ur systematiska och empiriska perspektiv i traditionell och aktuell internationell och nordisk forskning inom det utbildningsvetenskapliga området
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt avslutade kurser om 90 hp inklusive ett självständigt arbete om 15 hp i huvudområde didaktik/lärande samt avslutad kurs Teorier om lärande, 15 hp eller motsvarande.Urvalsregler
Avancerad nivåLäs mer om urvalsregler
Utbildningsnivå: Avancerad nivå A1N
Kurskod/Ladokkod: LMOR24
Kursen ges vid: Högskolan för lärande och kommunikation
Tidigare och pågående kurstillfällen
Kurstillfället är inställt
Typ av Kurs
Fristående
Studieform
Campus
Termin
Våren
2015:
vecka 04
-
vecka 23
Studietakt
50%
Ort
Jönköping
Kurstid
Ett kurstillfälle i veckan
Platser
30
Kursansvarig
Tomas Kroksmark
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
22500kr
Anmälningskod
HJ-22581
Senast ändrad 2018-10-22 18:33:06