Service Level Management 6 hp
Kursinnehåll
Kursen visar hur man jobbar med en professionell inställning inom IT-branchen, t.ex. hur man jobbar med processer enligt vedertagna modeller såsom ITIL och hur ärenden eskaleras genom olika nivåer inom företaget. Kursen tar även upp hur avtal mot kund formuleras och hur kund och leverantör jobbar mot varandra med avseende på åtaganden, skyldigheter och påföljder vid kontraktsbrott.Kursen innehåller följande moment:
- Teoretiska modeller för SLA (Service Level Agreement)
- Standarder för tjänsteproduktion
- Mätmetoder, verktyg och rapporteringssystem
- Ärendehantering
- Leverantörsbedömning och upphandlingstaktik
- Utveckling och marknadsföring av tjänst
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet samt genomgången kurs i Ekonomi, entreprenörsskap och marknadsföring.Utbildningsnivå: Grundnivå G1F
Kurskod/Ladokkod: TSLK15
Kursen ges vid: Tekniska Högskolan
Tidigare och pågående kurstillfällen
Typ av Kurs
Programkurs
Studieform
Campus
Termin
Hösten
2015:
vecka 45
-
vecka 02 2016
Studietakt
100%
Ort
Jönköping
Kurstid
Dag
Examinator
Anders Adlemo
Gäller enbart studenter utanför EU/EES/Schweiz: Studieavgift
13200kr
Anmälningskod
HJ-T0000810
Senast ändrad 2016-04-12 09:31:19